10.6.12

Viime kesänä - I fjol somras

Ett tillägg till det här: http://vikamix.blogspot.fi/2012/06/viime-kesana-i-somras-forra-sommaren.html

Chriso Vuojärvi (som refererar fotbollsmatchen Irland-Kroatien just nu): "I fjol somras"

Kalle: "Han sade i fjol somras"

Just jo, det går ju faktiskt att säga även så! Så nu kan du Kalle berätta att du bjöd på rabarberpaj på jobbet i fjol somras och få det att klinga språkligt bra också den här tiden på året!

"I somras" kan väl få vänta åtminstone till hösten. :) (Ps. Kalle bjöd på rabarberpaj också denna sommar, så det fungerar. Det handlar bara om en annan paj.)

Tack Chriso och Kalle.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Du skrev ett inlägg i slutet av maj om att du varit och klippt dej och att du hade fått betjäning på svenska. Vem klippte dej och på vilken salong? Är det någon du rekommenderar? Jag bor i Vasa, men ska på ett bröllop till åbo i sommar och skulle behöva bli fin i håret.
    Tack på förhand! /Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia!

      Salongen heter Pop in och ligger riktigt centralt i Åbo. Här finns en webbsida: http://www.popin.fi/

      Hon som klippte mig heter Ina. Jag är nog åtminstone ganska nöjd med resultatet! Ina föreslog själv min frisyr då jag inte själv hade funderat ut något, men var noga med att försäkra sig om att jag inte tyckte att det skulle bli för kort. :) I slutet gjorde hon också lockar, fast frågade förstås först om jag ville det. :)


      Atmosfären var också avslappnad, precis som det står på webbsidan.:) Man får även studierabatt där.

      Hoppas att du får en fin frisyr till bröllopet vare sig du väljer att gå till Pop in eller någon annanstans!:)

      Radera