27.6.12

Där, men inte just där

Nu var det inte Arezzo vs Araz -grej, varom Viola skrev tidigare:
http://vikamix.blogspot.fi/2012/03/arezzo-nej-araz.html
...utan det var en basketbollplan och (densamma) basketbollplanen :)

Nåh... Vi hade kommit överens att vi skulle träffas vid Idrottsparkens basketbollplan klockan 19.00 och springa ett par varv där. En dag tidigare hade vi varit där redan och började då våra varv från en viss punkt på ena sidan av planen. Jag tänkte att vi skulle mötas just där och väntade där på Viola.

Och ni gissar redan att Viola var också där vid planen, men på andra sidan förstås! Obs! Man kan inte se från den ena sidan till den andra sidan.

Det är svårt att säga exakt hur länge vi båda väntade på varandra, men när jag frågade tiden av en förbigående, sade han 19.12. Alltså en exakt gamle gubbe som svarade punktligt :)

Jag tänkte sedan att jag orkar inte vänta längre då det började bli verkligen kallt och så startade jag mitt eget löpvarv. Och när jag kom till "mål", såg jag Viola där och väntar på mej på sin sida och frös.

Vi bytte därefter ett par ord, vi båda var lite irriterade (jag var åtminstone :)), men sedan hade vi ett gemensamt varv och kunde redan skratta åt saken.

När jag till slut frågade, att på vilkendera plats skulle vi träffas nästa gång, svarade Viola jätteroligt: "Vi ska träffas där vid blåa motionsapparaterna och kan använda dem medan vi väntar på varandra" :)

Viola ska komma till mej på kvällen. Lyckligtvis har jag bara en lägenhet här i Åbo :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar