17.2.12

Överraskning i kylskåpet

Hej Viola! Jag kom hit till kylskåpet att berätta, att jag tycker om dej

Den här lappen hittade jag i kylskåpet idag. Ganska bra ställe att överraska på - ifall man går till ett kylskåp med annars tråkigt innehåll finns där i alla fall något trevligt (som dessvärre inte stillar hungern (vad är förresten stilla hunger på finska?)!

Så här skulle jag förbättra texten:
Jag kom hit till kylskåpet att berätta, att jag tycker om dig ->Jag kom hit till kylskåpet för att berätta att jag tycker om dig

Men det är ju givetvis oerhört mycket viktigare att sådana här budskap förmedlas till varandra, än att språket är precis rätt. Tack Kalle <3

Men kanske inte om kokosbollarna :)
















Det återstår att se om Kalle ser vad jag skrivit tillbaka här via bloggen eller i kylskåpet först. :)

Ps. Jag gjode kokosbollar bestående av enbart kondenserad söt mjölk, kokos och rostad mandel igår, vilket för övrigt var en present jag fick som en 30-års present av två bekanta. Så väl länk till receptet (http://www.youtube.com/watch?v=XAVykhmfgbI) som ingredienserna ingick i presenten.

Ps. Egentligen är det väl ännu mera jag som borde ha skrivit lappen, eftersom Kalle inte är någon stor kokosvän!

1 kommentar:

  1. Jag lässte bloggen först, men jag hinner nog till dit kylskåp - hoppas där finns också något annat än kokosbollar :)

    -Kalle

    PS. stilla hunger = tyydyttää nälkä

    SvaraRadera