22.2.12

Home video

Jag brukar vara så trött efter arbetsdagen, att jag somnar genast på soffan när jag börjar titta på någonting. Idag tänkte jag filma detta och bevisa att jag gör det på riktigt!

Jag satte kameran på bordet på videovalet, öppnade tv:n och började vänta att bli ännu tröttare. Batteriet var nästan slut, och därför ville jag inte trycka på "play" genast. Men jag behövde vänta endast ungefär en minut och sedan satte jag kameran på. I början hade jag en gäspning, ställde också täcket lite bättre på fötterna och efter 40 sekunder sover jag redan. Det kan man höra på andningen. Kanske 4-5 djupa, lite ljudligare andningarna, men därefter kan man inte höra mej andas. Hoppas jag gjorde det i alla fall :)



Tiden går, ... 1,2,3,4,5 minuter. Ingenting händer. Jag rör mej inte alls. Kroppen rör sej jättelite varje gång när jag inhalerar. Grannarna går i trappuppgången, det kan man höra. 6,7,8,9,10,11,12. Något ljud hörs igen från trappan. Jag vet inte om jag vaknar dit men jag vaknar i varje fall efter det. Jag sväljer en gång, öppnar ögonen och stänger av kameran. De va de.

Det var kanske en lite längre tupplur som jag brukar ha - jag tror att vanligtvis tar det bara 5-7 minuter att sova. Kanske jag måste göra ett annat experiment imorgon för att jag kan räkna en genomsnittlig tid :)

Belysningen "i studion" var ganska dålig (jag hade naturligtvis inga lampor på, då jag ville ju sova), och jag måste tom ställa in inställningarna för att jag kunde se mej alls på monitoren efter jag hade laddat filen till datorn.

Jag kunde inte minnas om jag hade någon dröm. På morgnarna brukar jag minnas minst en dröm - vanligtvis finns där antingen Viola eller hundar... kanske också Rooney kan träffas :)

-Ka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar