28.7.12

Zentangle - Zentangle

Tack vare (tack, tack) och liksom Jenny stötte jag idag för första gången på ordet zentangle, även om jag i praktiken redan sedan långa tider tillbaka precis som många andra har sysslat med denna metod. Ordet zentagle fungerar åtminstone på finska, engelska och svenska.

Här är ett exempel från en franskalektion då jag gick i ettan på gymnasiet:













Nu så här drygt 10 år efteråt fick jag lust att testa zentangle på datorn.

Här är mitt första zentangle "konstverk" som är gjort på datorn och inte alls tog länge att göra. :) Det var ganska roligt faktiskt, testa!


Jag tryckte inte på undo någon gång.. Det hör väl lite till att man inte skall "ångra" något när man sysslar med zentangle, eller? Jag minns åtminstone inte att jag skulle ha suddat någon gång. Hehe, fast i och för sig nu när jag tänker efter kanske jag nog väntat någon gång på att få vända på papperet då jag sett hur fult det har blivit. :) Hmmm.. Detta kanske förresten ändå endast gäller konstiga figurer som jag har ritat. :)

-Viola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar