28.8.12

Har du fått böter? Aldrig!

Hupiveikko-lustigkurre-Kalle utbrast häromdagen när vi gick förbi min bil

-Har du fått böter?

Under min vindrutetorkare fanns en lapp innanför plast. Direkt när jag såg ett svenskt ord tänkte jag att det var Kalle som hade skrivit. :) Och så var det ju.
























Det är en ganska knepig parkeringsplats. Jag har sett flera bilar som har parkerat där och fått böter, men då har de haft bilen svängda precis som den där gråa bilen på bilden här under. Många igen förstår säkert inte alls att man kan parkera där överhuvudtaget.














Och en liten språkgrej för Kalle (och andra intresserade förstås!):

Du får aldrig...
Du har aldrig fått.
Hoppas att du aldrig får...
Hoppas du aldrig får...
(Vad) hoppas du aldrig att du får....?


Det är alltså placeringen av aldrig jag här försökte få fram.

Hittills har jag lyckligtvis aldrig fått parkeringsböter...

...men en trevlig lapp under vindrutetorkaren!

-Viola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar